پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182538
افزايش‌ سقف ممنوع‌‌الخروجي بدهکاران مالياتي
تاریخ انتشار : 1394/05/22 18:45:46
نمایش : 988
معاون سازمان مالياتي از تغيير سقف ممنوع‌ الخروجي در اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم خبرداد و گفت: اشخاص حقوقي توليدي تا سقف بدهي ۵۰۰ ميليون تومان يا ۲۰ درصد سرمايه ثبت شده، ممنوع الخروج خواهند شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين وکيلي با بيان اينکه سقف مذکور در اين قانون ثابت شده است، افزود:‌ ديگر اشخاص حقوقي يا اشخاص حقيقي تا سقف ۱۰ درصد سرمايه يا ۲۰۰ ميليون تومان و ساير اشخاص حقيقي تا سقف ۱۰ ميليون تومان ممنوع الخروج خواهند شد.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي با ذکر اين مطلب که سقف بدهي مالياتي براي ممنوع الخروج شدن افزايش يافته است، بنابراين برخي از ممنوع‌الخروج ها سال آينده از اين فهرست خارج مي‌شوند، ادامه داد: تعداد ممنوع‌الخروجي‌ها امسال نيز به دليل تغيير سقف‌ها و البته پرداخت ماليات معوق نيز کاهش يافته است.

وي درباره آخرين وضعيت ماليات پزشکان با اشاره به راي ديوان عدالت اداري درباره ابطال توافق اين سازمان با سازمان نظام پزشکي گفت: امسال تلاش مي کنيم در جهت راي ديوان عدالت اداري از اختيارات قانوني خود براي رسيدگي به پرونده پزشکان استفاده کنيم، بر اين اساس سازمان، اظهارنامه‌هايي را که به واقعيت نزديک باشد بررسي و تاييد مي کند.

وکيلي درباره توافق با سازمان نظام پزشکي در زمينه ماليات پزشکان گفت: يکي از پزشکان برداشت اشتباهي از اين تفاهم داشت و بر اساس تصور خود شکايت کرد و ديوان عدالت هم آن را پذيرفت و دستورالعملي که طبق توافق دو جانبه بود را ابطال کرد، بنابراين ما ديگر نتوانستيم آن را در سال جاري انجام دهيم.

وکيلي با اشاره به اينکه اين سازمان با سازمان نظام پزشکي توافق مجدد نداشته است، گفت: سازمان امور مالياتي طبق شرايط ساير توافق‌ها با پزشکان عمل کرده است و طبق همان شرايط سال‌هاي قبل اظهارنامه مي‌پذيرد.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي درباره موضوع فرار مالياتي موسوم به پرونده ۹۰۰ ميليارد توماني گفت: طرح مسئله ۹۰۰ ميليارد تومان فرار مالياتي غلط است و اين رقم در واقع جمع گردش‌هاي مالي بوده است.

وي افزود: اين ميزان گردش مالي مي تواند مربوط به چند سال فعاليت و معامله باشد، اما در قانون حداقل يک سال بعد از فعاليت اقتصادي، چهارماه شخص فرصت ارائه اظهار‌نامه دارد و ما نيز يک سال فرصت رسيدگي داريم.

معاون سازمان مالياتي گفت: متخلفي که فاکتور صوري مي خرد، درصدي را بابت اين فاکتور به فرد کد فروش مي دهد، بنابراين از همان روز اول از تخلف خود آگاه است. سازمان امور مالياتي پس از بررسي عملکرد يک ساله وي متوجه اين تخلف مي شود و جزئيات آن را در ليست سياه خود انتشار مي دهد.

وي درباره ميزان فرار مالياتي در ميان ورزشکاران، گفت: بيش از ۸۵ درصد بدهي‌هاي معوق ورزشکاران وصول شده است، فرار مالياتي نيز در بين اين قشر درست مانند بقيه موديان است اما در کشور همه بيشتر روي ورزشکاران حساسند.

وکيلي با تاکيد بر اينکه مسئله فرار مالياتي در بين ورزشکاران بيشتر از ساير اصناف نيست، اظهارداشت: در حال حاضر ديگر به اين شکل نيست که فرار مالياتي ورزشکاران بيشتر باشد. پرونده همه ورزشکاران در يک اداره در سازمان جمع شده است و کساني که در حال کار روي آن ها هستند، کاملا از اخبار حاشيه‌اي و فدراسيون‌ها و قرار‌داد‌هايي که بسته مي‌شود خبر دارند.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي با اشاره به الزام جديد اين سازمان براي امضاء قرارداد با ورزشکاران اظهارداشت: اگر کسي بخواهد با باشگاهي قرار‌داد امضاء کند، آن باشگاه مکلف است گواهي نداشتن بدهي مالياتي را از سازمان امور مالياتي دريافت کند.

وي قانون جديد براي امضاء قرارداد با ورزشکاران را موجب الزام بيشتر به پرداخت ماليات دانست و افزود: اينکه برخي ورزشکاران خارجي بدهي مالياتي دارند، اما مي‌توانند از کشور خارج شوند به اين دليل است که طبق قانون کارفرما به ما تعهد مي‌دهد و ماليات آن فرد را تقبل مي‌کند و مودي، کارفرما مي‌شود.

وي ادامه داد: در بيشتر اوقات ماليات ورزشکاران پرداخت مي‌شود، به هيچ عنوان هيچ بدهي‌داري اعم از ورزشکار و غيرورزشکار نمي‌تواند از کشور خارج شود مگر آنکه کارفرما بدهي وي را تقبل کرده باشد.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي با اشاره به اينکه بانک اطلاعاتي سازمان از موديان جمع آوري شده است، گفت: معمولا از اين بانک اطلاعاتي براي مواردي استفاده مي شود که برخي موديان يا اصناف ادعا مي کنند که مالياتشان چند برابر شده است؛ در آن صورت ما محاسبه مي‌کنيم که واقعا ماليات آن صنف چقدر افزايش پيدا کرده است.

وکيلي با تاکيد بر اينکه قرار نيست بانک اطلاعاتي سازمان امور مالياتي در اختيار هر فردي قرار گيرد، تصريح کرد: سازمان امور مالياتي اطلاعات را براي تشخيص افراد پردرآمد در اختيار سازمان‌هاي مرتبط قرار مي‌دهد.

وي با اشاره به اينکه اين سازمان مشکلي براي ارائه‌ اين اطلاعات به دولت و براي حذف يارانه پردرآمدها ندارد، ادامه داد: آن بخش از اطلاعات مالياتي که دولت براي اهداف اداره کشور مجاز به استفاده از آن باشد در اختيار دولت قرار مي گيرد و ما همکاري لازم را در اين باره انجام مي‌دهيم، اما در مورد حذف يارانه‌ها ما مشکلي براي ارائه اطلاعات براي شناسايي پردرآمدها نداريم و بخش مربوطه تصميم‌گيرنده است که چه اطلاعاتي مي‌خواهد.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي با اشاره به اينکه اين سازمان ارتباطات درون ‌سازماني را در مورد شناسايي افراد پردرآمد دارد، گفت: البته من نمي دانم که در حال حاضر پردرآمد‌ها از چه طريق شناسايي و حذف مي‌شوند.


مرجع : مهر
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html